Nvidia

Beleggen in aandelen beurs New York, Dow Jones, Nasdaq-100 en S&P500

Blackadder
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2614

Re: Nvidia

Bericht door Blackadder »

Ik heb ze gekocht gisteren, dus we gaan gegarandeerd terugvallen naar 400$ :twisted:

Allets
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 19

Bericht door Allets »

Ik HAD ze een hele tijd geleden gekocht aan 141 jawel 141 en zal ze t eerste jaar nog niet weg doen want dit is de toekomst en waarschijnlijk zal ik de hemel niet meer meemaken aangezien ik 73 jaar oud ben .Mijn kinderen en mijn kleinkind zullen er goed bij varen.Mvg aka
Blackadder liked last!

Phillipe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 53

Bericht door Phillipe »

Blackadder schreef: ↑
21 feb 2024 17:51
Ik heb ze gekocht gisteren, dus we gaan gegarandeerd terugvallen naar 400$ :twisted:
je bent bij de gelukkige proficiat :up:

Blackadder
Premiummember
Premiummember

Nvidia's AI-Powered Earnings, Revenue, and Guidance Easily Exceed Expectations...Again

https://finance.yahoo.com/news/nvidias- ... 00891.html

Een koers van 1000 $ lijkt me realistisch dit jaar
Voor één keer dan toch eens een verstandige keuze gemaakt door Ageas (waar de koers gebetonneerd staat rond de 40€) deels te verkopen om hier in te stappen

marino
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door marino »

Beurswaarde NVIDIA met 600 miljard dollar gezakt na komst Chinese AI-chatbot
28 jan 2025 om 09:04
Update: 6 min. gelede.

De presentatie van een Chinees alternatief voor ChatGPT heeft maandag wereldwijd beurskoersen van chip- en techbedrijven onder druk gezet. De grootste klappen vielen in de VS. NVIDIA, dat groot was geworden door de AI-hype, verloor 600 miljard dollar (575 miljard euro) aan beurswaarde.
NVIDIA is na Apple en Microsoft het waardevolste beursgenoteerde bedrijf ter wereld. De maker van AI-chips is in de afgelopen jaren heel groot geworden door de AI-hype en krijgt nu dus de hardste klappen.

Het concern verloor maandag 17 procent van zijn beurswaarde. Dat is de slechtste beursdag van het bedrijf ooit. Toch is NVIDIA nog steeds 2,9 biljoen dollar waard.

Beleggers verkochten maandag massaal aandelen van chip- en techbedrijven waarvan werd aangenomen dat die flink zouden gaan verdienen aan de opmars van kunstmatige intelligentie. Maar in de afgelopen dagen werd duidelijk dat een app van de Chinese chatbot DeepSeek minstens net zo goed is als bestaande AI-toepassingen. Daarover lees je meer in het onderstaande artikel.
Lagere kosten voor gebruikers en minder investeringen

DeepSeek doet dat tegen lagere kosten dan het bekende ChatGPT van OpenAI. Ook vergt de ontwikkeling van het Chinese alternatief veel minder investeringen. Dat zet de waarde van investeringen in AI in een ander perspectief.

Net als NVIDIA verloren bedrijven als Broadcom en Marvell fors op de Amerikaanse beurs. En de Nederlandse chipmachinemaker ASML verloor maandag 7 procent van zijn beurswaarde door het nieuws over DeepSeek.

De Amerikaanse president Donald Trump noemde de onthulling van de DeepSeek-app maandagavond een wake-upcall. Hij riep Amerikaanse bedrijven op de concurrentiestrijd aan te gaan.

Sam Altman, topman van ChatGPT-maker OpenAI, klonk in een reactie opvallend positief. Hij noemde DeepSeek "indrukwekkend". Microsoft-directeur Satya Nadella liet zich er al eerder lovend over uit.

3logic
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1275

Bericht door 3logic »

22 feb 2024 05:32
Nvidia's AI-Powered Earnings, Revenue, and Guidance Easily Exceed Expectations...Again

Voor één keer dan toch eens een verstandige keuze gemaakt door Ageas (waar de koers gebetonneerd staat rond de 40€) deels te verkopen om hier in te stappen
Het kan verkeren zei Bredero

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2148

Bericht door USSENTERPRISE »

3logic schreef: ↑
03 mar 2025 22:45

Posts van een jaar geleden terug bovenhalen getuigt van weinig klasse.
Blackadder liked last!

Blackadder
Premiummember
Premiummember

USSENTERPRISE schreef: ↑
04 mar 2025 09:15
3logic schreef: ↑
03 mar 2025 22:45

Posts van een jaar geleden terug bovenhalen getuigt van weinig klasse.
Op de koop toe dateert mijn post van VOOR de aandelensplit, en werd mijn toenmalig koersdoel ruim bereikt ;)

11 juni 2024:
Chipontwikkelaar Nvidia (NVDA) heeft de 10-voor-1 aandelensplitsing voltooid die het onlangs tegelijk met de sterke resultaten over het eerste kwartaal aankondigde. De aandelensplitsing betekent dat beleggers negen extra aandelen krijgen voor elk aandeel dat ze al bezitten
jean de florette liked last!

Plaats reactie